6.8.15

Paper Towns



-Paper Towns-
Jake Schreier
-2015-

2013 yılında TÜYAP fuarına giderken, çoğu kızın elinde gördüğüm mavi poşetlerle tanıdım John Green'i. Oldukça popüler olan "Aynı Yıldızın Altında" herkesin konuştuğu bir kitap oluvermişti. Belki daha çok teenager kategorisinde olduğu için ve yaşıtım olmayan bir okuyucu kitlesine sahip olduğu için alıp okumak istememiştim. Geçen hafta cuma günü vizyona giren "Paper Towns" ise, başka bir film olmadığı için tercih ettiğimiz bir film oldu, sevgili John Green'le sonunda tanışabildim anlayacağınız.

Q (Nat Wolff), karşı dairede oturan, çocukluk aşkı Margo'yla (Cara Delevingne) büyüdükçe kopmaya başlar. Q'nun arkadaş çevresi daha çok ders çalışan, iyi bir koleje başlamak isteyen iki karakterden oluşurken, Margo ise oldukça asi ve okulun havalı tipleriyle vaktini geçirir. Quentin'nin kalbine gömdüğü aşkı Margo bir gece ansızın Q'nin odasına girer ve bu gece arkadaşlarından intikam almak için Q'nden yardım ister. Lise hayatı boyunca hiç macera yaşamamış Q için, Margo ile paylaşacağı bu gece onu oldukça etkileyecektir.


Ancak ertesi gün Margo esrarengiz bir biçimde ortadan kaybolur ve Q onu bulabilmek için arkasında bıraktığı ipuçlarından yararlanır.
Q ve arkadaşları, Margo'yu aramak için yola çıkarlar. Tek istedikleri Margo'yu bulup, mezuniyet balosuna yetişebilmektir.

Kitabı okumadığım için kitap/film karşılaştırması yapamayacağım, ama elbette kitabı okuyanlar vardır, filmi nasıl buldunuz merak etmekteyim.
Zorunluluktan gitmiş olsak bile, hoş vakit geçirdiğimiz bir film oldu Kağıttan Kentler. Benim asıl mutlu olduğum nokta ise kağıttan kentin ne anlama geldiğini öğrenmek oldu. Filmden sonra araştırdığımda John Green'nin TED'de konuşmasına rastladım. Merak edenler videoyu izleyebilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder